• Ağustos 16, 2021

    Baharın gelişiyle; çiçeklerin bahçelerde, çevremizde geniş bir renk alanı yaratması, evimizin her noktasında da çeşit çeşit çiçeklerin yer alması düşüncesi son derece cazip gelebilir. Ama yatak odasında çiçek bulundurmak gerçekten iyi bir fikir mi?

    geceleri neden yatak odasında çiçek bulundurmamalıyız
  • Temmuz 14, 2021

    Uyku sırasında tüm vücut dinlenmeye çekilir. Bu esnada kan dolaşımı yavaşlar ve vücut kendini ertesi güne hazırlar. Sindirim sisteminin gün içerisinde ayrıştırdığı besinler, ilgili organlara gönderilir ve vücuttaki depolama işlemi uyku süresince yapılır. Kasların gelişmesi ve büyümesi için hormonlar oldukça büyük önem taşır. Büyüme hormonu ve testosteron kas iyileşmesini hızlandıran hormonların arasında yer alır. Büyüme hormonunun ve testosteronun en fazla salgılandığı zaman ise uyku zamanı olarak bilinir. Ancak uyku büyüme hormonu salgılanması için tek başına yeterli değildir. Uyku ile ilgili yapılan araştırmalara göre bu hormonlar en çok gece 23:00 ile 02:00 saatleri arasında salgılanır. Bu saatler içerisinde  uykuya dalmak ve günlük 7 ila 8 saat uyumak kas, kemik ve iskelet sisteminin gelişimi için çok mühimdir. Uykunun önemli bir diğer etkisi de enerji seviyesini arttırmasıdır. Yeterli ve kaliteli uyku uyumayan kişiler genellikle yorgun olur. Bunun sebebi de vücudun enerji depolarını yeterince dolduramamış olmasıdır. Spor yapan ve kaslarının daha hızlı iyileşmesini isteyen kişilerin kaliteli uyku uyumaya daha çok özen göstermesi gerekir. Yeteri kadar uyuyamayan kişilerin bir sonraki antrenmanlarında kuvvet kaybı yaşaması olasıdır. Tüm bunların yanı sıra düzenli ve kaliteli bir uyku spor yaralanmalarının da önüne geçer.

    uyku kas iyileştirmesini ve yaralanmayı önleyen etkiler
  • Temmuz 14, 2021 Sağlık

    Kalça Ağrısı İle Nasıl Uyuyabilirsiniz?

    Kalça eklemi vücuttaki yük taşıyan eklemlerden biri olduğu için ağrılı olduğu zamanlarda yaşam kalitesini oldukça olumsuz etkiler. Kalça ağrısı kalça ekleminin zedelenmesine bağlı olabileceği gibi yumuşak doku zedelenmelerine de bağlı olabilir. Vücut bir bütündür ve vücudun herhangi bir kısmında görülen ağrı, uyku kalitesi ile doğrudan ilgilidir. Uyku kalitenizi arttırmak ve uyku esnasında oluşabilecek kalça ağrısından kaçınmak için gün içerisinde duruş ve oturuş pozisyonlarına çok dikkat etmek gerekir. Uzmanlar da bu sebeple kalça ağrısından kaçınmak için kalça eklemlerine çok fazla baskı yapan hareketlerden uzak durmayı tavsiye eder. Kalça ağrısına sebep olan en yaygın sebep de yatış pozisyonundaki bozukluktur. Eğer siz de kalça ağrısı ile nasıl uyunur sorusuna cevap arıyorsanız yatış pozisyonunuzu gözden geçirmenizde fayda var. Kalça ağrısı nedeniyle uyku uyumakta zorlanan kişiler cenin pozisyonunda rahat edebilir. Bu pozisyon kalça, bel, bacak ve omurga kaslarındaki basıncı azaltır ve uykuya dalmayı kolaylaştırır. Uyumadan önce ağrının olduğu bölgeye masaj yapmak da oldukça etkili yöntemlerden bir tanesi. El yardımı ile dizden başlayarak kalçada ağrının görüldüğü kısma doğru yapılan masaj bu bölgedeki kasların rahatlamasını sağlar. Dairesel hareketlerle yapılan masaj esnasında ağrının hissedildiği kısımda bir düğüm fark edilirse ise başparmak ile düğüm hafifçe ovulur. Bu hareketler kan akışını hızlandırarak ağrının hafifletilmesine yardımcı olur.

    kalça ağrısı ile nasıl uyulur
  • Temmuz 14, 2021 Sağlık

    Hamilelik süresince görülebilen siyatik ağrısı büyüyen rahmin siyatik ismi verilen sinire baskı yapması sebebi ile oluşur. Bebeğin ana rahmindeki konumuna bağlı olarak ağrılar şiddetlenir ya da hafifler. Siyatik ağrısı genellikle gebeliğin 6. Haftasından itibaren görülür. Bu ağrılar hamileliğin ortalarında ya da son aylarında artabilir.

    Siyatik siniri vücuttaki en büyük ve kalın sinirdir. Ağrı şiddetlendiği zaman genellikle belden ayak topuğuna kadar hissedilir. Gebelik dönemindeki siyatik ağrısı dikkate alınması gereken bir durumdur. İhmal edilmesi durumunda ağrı, kişinin hayat kalitesini bozabilir. Bu rahatsızlık durumu hamilelik döneminde başladıysa hormonal ve fiziksel değişiklikler ağrının sebebi olabilir.Eğer siz de hamilelikte siyatik ağrısı sebebiyle uyumakta zorluk çekiyor ve bu soruna çözüm arıyorsanız önerilere göz atabilirsiniz.

    hamilelikte siyatik ağrısı ile nasıl uyursunuz
  • Temmuz 14, 2021 Sağlık

    Günlük yaşamımızın en önemli parçalarından bir tanesi olan uyku, hayatımızın toplamda üçte birlik bir dilimini kapsıyor. Uyku sürecinin düzenli, kaliteli ve yeterli olması günlük yaşamınızı en iyi şekilde sürdürmenizi sağlıyor. İyi bir uyku kalitesi yakalanmadan beynimizde yeni anılar biriktirmenize ve yaratmanıza izin veren yeni yollar oluşamıyor. Araştırmalara göre iyi uyunamayan bir gece sonrasında gün içerisinde konsantrasyonu sağlamak daha da zorlaşıyor.

    Uyku esnasında vücut sisteminiz yavaşlıyor ve bu süreç uyandığınız esnada kendinizi fiziksel olarak daha güçlü ve enerjik hissetmenizi sağlıyor. Kaliteli ve düzenli uyku güne enerjiyle başlayıp verimliliğinizi arttırarak daha sağlıklı ve huzurlu olmanıza katkıda bulunuyor.

    Uyku, sinir hücrelerinin birbirleriyle nasıl iletişim kurduğu da dahil olmak üzere bir dizi beyin fonksiyonu için oldukça büyük önem taşıyor. Son bulgular ise uykunun uyanıkken beynimizde biriken toksinleri ve gereksiz bilgileri ortadan kaldıran bir temizlik rolü oynadığını gösteriyor. Tüm bunların yanı sıra vücudunuz yeterince dinlenmediği zaman yüksek düzeyde stres hormonu üreterek tepki veriyor. Derin ve düzenli uyku uyuyarak stres düzeyinizin düşük kalmasını sağlayabilirsiniz.

    genetik uykumuzu nasıl etkiler
Çerez Kullanımı

Konfor Yatak olarak alışveriş deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.